måndag 14 oktober 2013

Alnarp

Idag har jag varit på en liten inköpstur till bland annat Lackalängans Trädgårdar. Samtidigt passade jag på att åka om Alnarp. Det var på tok för längesedan jag var där, det kände jag direkt när jag började närma mig. Gjorde därför en anteckning om att det ska det minsann bli ändring på.
Målet på Alnarp var deras fantastiska provodlingar. Både perennodlingarna och sommarblommorna.
Och som vanligt blev man inte besviken.
 
 
Det fanns ju det mesta såklart, men mycket var överblommat.
Här är lite Färgväxlartobak. Eller lite förresten det var som ett böljande hav.
 
 
Dahlior i alla möjliga färger och former här tillsammans med Rävsvans
 
 
Och förstås massa sommarrudbeckior mina absoluta favoriter.
 



Gräsplanteringarna var imponerande. Varför har jag inte sått mer ettårigt gräs kan man undra?
Det får det abolut bli ändring på nästa år.
 
 
 
 
 
 
En lyckad dag helt enkelt. 16 grader varmt var det i
Flyinge när jag var där, är det klokt egentligen, men ack så underbart.
 
Ellan
 
 
 

Inga kommentarer: